Medlemmer

Danske Destinationers 13 medlemmer er blandt den danske turismeindustris absolutte sværvægtere. For at blive medlem af foreningen skal man opfylde nogle minimumskriterier.

Hvem kan blive medlem?

Alle destinationer i Danmark har mulighed for at søge om optagelse i foreningen, hvis de opfylder foreningens optagelseskriterier. 

Som destination skal man opfylde:

  • Mål for kritisk masse
  • Mål for organisering
  • Mål for strategi

Henvendelser vedrørende optagelse rettes til sekretariatet - og optagelseskriterierne findes her.


Bornholm_2017.jpg

.
Destination Bornholm ApS er det bornholmske turisterhvervs udviklings- og markedsføringsorganisation. Vi er et non-profit foretagende, som ikke skal tjene penge til ejerne. Alle midler som investeres gennem os, skal gå til enten markedsføring af Bornholm eller til udvikling af turismeproduktet.

Gå til destination bornholm
VisitOdsherred_dk.png

Fantastiske strande, gourmet med lokale råvarer, kunst, familie-aktiviteter og et UNESCO-støttet istidslandskab perfekt egnet til et aktivt friluftsliv.

Gå til visitodsherred
Djursland.png

.
.
Hyg jer i vildt charmerende byer. Prøv vildt sjove rutsjebaner. Kom vildt tæt på alverdens dyr. 250 km kyst giver vildt røde kinder og mulighed for at kaste badehåndklædet i det varme sand en sommerdag.

Gå til Destination Djursland

logovisitvestsjaelland.gif

VisitVestsjælland A/S er destinationsselskabet for Sjællands Vestkyst, der dækker Kalundborg, Slagelse og Sorø Kommuner.

VisitVestsjælland har til formål at udvikle turismen og markedsføre destinationen, og fungerer som paraplyorganisation for turisterhvervene og de tre kommuner.

Gå til VisitVestsjælland
LOGO_hvidesande_dk.png

.

Vision: Vi bliver nordeuropæernes foretrukne kystferiedestination, fordi vi står sammen om at udvikle vores historie, natur og kultur.

Mission: Vi forædler og formidler det vi er gjort af – den rå natur, det stærke menneske og den dybe passion.

Værdier: Ægthed. Nærvær. Passion

Gå til ringkøbing fjord turisme
Sydvestjylland.png

.
Fra Nymindegab i nord til Tønder i syd - fra Fanø og Rømø i vest til Hærvejen i øst. 

Sydvestjylland giver alle dine sanser oplevelser - året rundt. Velkommen til!

Gå til destination sydvestjylland

Stærkt fællesskab Danske Destinationer er et samarbejde mellem 13 af de største danske destinationer. Vi mener, at dansk turisme skal satse på stærke destinationer, og derfor arbejder vi for at udvikle stærke kyst-, by- og naturdestinationer i hele Danmark.
#

Destination Sønderjylland har til formål at styrke turismeudviklingen i regionen. Ved at forene destinationerne Haderslev, Aabenraa, Tønder og Sønderborg i en samlet DMO, er der gode muligheder for at indfri vækstpotentialet i den sønderjyske turismesektor.

Gå til destination sønderjylland
BLF_2017.png

Business Lolland-Falster arbejder med udvikling af de mange turismetilbud på Lolland-Falster, markedsføring af turismen på Lolland-Falster, og med forretningsudvikling af de enkelte turismevirksomheder i området.

gå til business lolland-falster
aarhus.png

VisitAarhus er en erhvervsdrivende fond, hvis mission er at medvirke til, at turismen i Aarhus skaber resultater for byen, regionen og hele Danmark ved at positionere og udvikle Aarhus som en passioneret viden- og oplevelsesby med kvalitetsoplevelser for borgere, virksomheder og gæster.  

gå til visitaarhus

SydsjaellandMoen_2017.jpg

VisitSydsjælland-Møn driver turistbureauer i og varetager markedsføring af destinationen Sydsjælland-Møn, som dækker Faxe, Næstved, Stevns og Vordingborg Kommune.

Gå til visitsydsjælland-møn
nordsjaelland.png

VisitNordsjælland er Nordsjællands officielle turistorganisation ejet af kommunerne Fredensborg, Gribskov, Halsnæs, Helsingør og Hillerød. Organisationens formål er at koordinere, markedsføre og udvikle turismen og mødemulighederne, så gæsterne får gode oplevelser før, under og efter besøget i Kongernes Nordsjælland.

Gå til visitnordsjælland
VisitAalborg.png

VisitAalborg er Aalborgs officielle turistorganisation, som medvirker til udvikling af turismen i Aalborg og arbejder med markedsføring af Aalborg som feriedestination og som kongres- og konferenceby.

Gå til VisitAalborg

VisitSilkeborg arbejder for at gøre Silkeborg Søhøjlandet kendt som Danmarks Outdoor Hovedstad. Vi arbejder strategisk med branding og markedsføring af destinationen, vi arbejder for, at gæsterne får en ordentlig service, når de er her, og så tager vi løbende initiativer, der fremmer turismeomsætningen i byen.

Gå til visitsilkeborg