VisitDenmark

Meget mere end #BareDanmark 

I foråret 2020 lukkede corona-pandemien med lynende hast grænser, liberale erhverv og kulturinstitutioner. Turismebranchen var sat under pres fra den ene dag til den anden, og der herskede stor usikkerhed om omfanget af internationale gæster i 2020 og om fremtidige rejsemønstre på sigt. Derfor gik branchen sammen om at skabe en helt ny og målrettet markedsføringskampagne, der skulle øge rejselysten i Danmark og give inspiration til nye oplevelser.

I forbindelse med kampagnen har danskerne haft muligheden for at bruge hashtagget #baredanmark på de sociale medier, og videreinspirere andre til at opleve Danmark som rejsedestination.

Bag indsatsen står alle destinationsselskaberne, VisitDenmark, Dansk Kyst- og Naturturisme, Danske Destinationer og Dansk Storyturisme. Kampagnen slutter med udgangen af marts 2021, men VisitDenmark og destinationerne fortsætter samarbejdet om Meget mere end bare Danmark-fortællingen i løbet af 2021 også.

Kampagnen er støttet af

 

 

 

 

Kontaktpersoner i Danske Destinationer:

Rie Søgaard Jensen, sekretariatsleder i Danske Destinationer (projektleder)

Jens Müller, formand Danske Destinationer (Taskforce)

Pernille Kofod Lydolph, Destination Bornholm (Taskforce)

Karsten Justesen, Destination Sønderjylland (Taskforce)

Martin Bender, Destination SydkystDanmark(Taskforce)

 

Du kan læse mere om kampagnen her