Styrket markedsføring af destinationer uden for de større byer

De danske destinationer gennemfører i 2021-22 en markedsføringsindsats, der har til formål at genvinde de tabte kyst- og naturturisme-overnatninger i Danmark.
Det gør vi med to forskellige initiativer:
1) En national kampagne i starten af 2022, der skal motivere flere danskere til at holde ferie i Danmark. Kampagnen sætter fokus på alt det som den danske kyst- og naturturisme har at byde på.
2) Derudover gennemføres 15 destinationskampagner for at sætte fokus på de enkelte destinationer/landsdele og deres særegne oplevelser og kvaliteter.

Dette skal få flere danske såvel som udenlandske gæster til at få et større kendskab og præferencer for oplevelser i den danske natur og ved kysterne.

Projektet løber fra juni 2021 til maj 2022.

Projektet er støttet af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse

 

 


Kontaktperson i Danske Destinationer:

Rie Søgaard Jensen, sekretariatsleder i Danske Destinationer