Nyheder

Her på siden finder du seneste pressemeddelelser fra Danske Destinationer

Nyheder opdateres løbende på Danske Destinationers LinkedIn

27. september 2023

Historisk samarbejde skaber ny æra for dansk turisme og bæredygtig destinationsudvikling.

Danske Destinationer markerer, sammen med de 19 danske destinationsselskaber og Dansk Kyst- og Naturturisme, afslutningen på det toårige projekt “Bæredygtige Destinationer i praksis.” Et initiativ, der som det første af sin slags, står som en historisk milepæl inden for dansk turisme og bæredygtig destinationsudvikling.

©Daniel Overbeck

8. juni 2023

Danske Destinationer lancerer 6 konkrete dogmer for at fremme
bæredygtig turismeudvikling i Danmark

…..

©FrameWork

1. marts 2022

Kalejdoskopisk kampagne skal få flere
danskere til at holde ferie i Danmark

En ny landsdækkende kampagne skal varme danskernes følelser for ferie i
hjemlandet op. Kampagnen spiller på kontrasterne i naturen og ved kysten
Danmark rundt.

©Sarah Green

5. november 2021

 

Nyt regnskab sætter tal på turismens bæredygtighed

Turisme skal ikke længere kun måles på overnatninger og omsætning. Et nyudviklet værktøj sætter tal på turismens effekter på tre bundlinjer; økonomisk, social og miljømæssig bæredygtighed.

©Daniel Villadsen

2. november 2021

 

Kendt turismeprofil bliver ny formand for Danske Destinationer

Danske Destinationer skal have ny formand. Ny kvinde ved roret bliver direktøren for Bornholmsk turisme, Pernille Kofod Lydolph

©Stefans Asp

17. juni 2021

Danske Destinationer på Folkemødet 2021

Danske Destinationer detog på Folkemødet 2021 med en debat om det voksende behov for at skabe et mere bæredygtigt samfund – miljømæssigt, socialt og økonomisk. Inden for turisme er der meget at hente på klimakontoen, men det handler om mere end klima. Vi mangler et fælles sprog for, hvad bæredygtig turisme egentlig er i praksis? 

Se debatten her 

©Danske Destinationer

28. april 2021

Danske Destinationer rusker op i bæredygtig turisme

Bæredygtighed i dansk turisme skal gentænkes, så vi matcher vores nordiske
konkurrenter. Brancheforeningen Danske Destinationer skal over to år sætte nye
standarder for bæredygtig turisme.

©Mads Gregersen

7. januar 2021Turismen får samlet stemme: Danske Destinationer
repræsenterer nu alle destinationsselskaber i Danmark

Fra 1. januar 2021 er alle 19 etablerede destinationsselskaber medlem af Danske
Destinationer. Det betyder, at alle destinationer i Danmark nu – på trods af deres
forskelligheder – taler med en samlet stemme. Tilsammen repræsenterer
medlemmerne en årlig turismeomsætning på 128 mia. kr. svarende til 97% af den
samlede turismeskabte omsætning i Danmark.ske Destinationer rusker op i bæredygtig turisme

©Daniel Villadsen